Naar het overzicht

Nieuwe ICANN regels vanaf 1 december

De ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) gaat de regels voor het wijzigen van de houdergegevens van domeinen aanpassen. Dit geldt voor de bestaande gTLD’s zoals .com, .info, .org, .net en .biz maar ook voor alle nieuwe gTLD’s zoals de .amsterdam, .frl, .shop, .top en vele anderen.

Tot 29 november 17.00uur kun je een houderwijziging eenvoudig via de klantenpagina bestellen, wij zullen je order dan gelijk uitvoeren. Vanaf 1 december 2016 treden de nieuwe ICANN-regels in werking, dit heeft ook effect op verhuizingen. Je kunt dan de houderwijziging of verhuizing gewoon blijven bestellen via je klantenomgeving. Eén van de nieuwe regels is dat een wijziging per e-mail bevestigd moet worden.

Deze bevestiging geldt als je onderstaande wilt wijzigen bij de houdergegevens van een domeinnaam:

  • voornaam
  • tussenvoegsel
  • achternaam
  • bedrijfsnaam
  • e-mailadres


Indien je dus alleen het adres (straat, postcode en woonplaats) wilt aanpassen veranderd er niets. Bij een verhuizing ontvangt zowel de oude als de nieuwe houder een e-mail die bevestigd moet worden.

Indien er vanaf 1 december een niet werkend e-mailadres staat bij de houdergegevens van je domeinnaam kan dit voor veel vertraging zorgen bij eventuele houderwijzigingen of verhuizingen.

Voordat de houder van een domeinnaam gewijzigd kan worden moeten vanaf 1 december 2016 zowel de oude als de nieuwe domeinhouder deze wijziging goedkeuren per e-mail. De oude en nieuwe houder zullen hiervoor een e-mail ontvangen die bevestigd moet worden.

Controleer dus via je klantenpagina of de houdergegevens van je domeinnaam nog juist zijn en pas ze op tijd aan indien nodig.

18 Nov 2016 in Geen categorie.